Listing 1 - 10 of 93 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Efficiënter studeren, hogere cijfers halen en ook nog tijd besparen. Wie wil dat nou niet? Met de praktische adviezen van Olav Schewe word je in een mum van tijd een superstudent. Schewe laat met overtuigende argumenten, duidelijke voorbeelden en eigen ondervindingen zien dat niet alleen je IQ, maar vooral een goede werkhouding je resultaten bepalen. Leer jezelf dus nu een nieuwe discipline aan en race in no-time door je studententijd!
Choose an application
67
stagebegeleiding --- stages --- studeren --- Higher education --- studiebegeleiding --- Stages Stages --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Etudes Studies --- 489.5 --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs --- Stages --- Studiemethoden --- Stage --- Studiemethode --- Taalonderwijs
Choose an application
In deze probleemverkenning wordt nagegaan wat de meerwaarde en gevolgen zijn van de implementatie van het flexibiliseringsdecreet voor studenten, ouders en de hogeronderwijsinstelling. Het doel van het flexibiliseringsdecreet is de mogelijkheden tot mobiliteit, differentiatie en levenslang leren te vergroten. De implementatie ervan betekende een ommezwaai voor het Vlaamse hoger onderwijs. Het conceptuele denken over studievoortgang en studiejaren moest grondig veranderen. Maar realiseert het decreet de meerwaarde die het vooropstelt ook in de praktijk?
Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Hoger Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen. --- instroom --- competenties --- flexibiliteit --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- Flanders --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Gezondheidszorg 08 --- hoger onderwijs --- VLOR: Vlaamse Onderwijsraad --- Bologna-onderwijshervorming --- 378 --- 780 Hoger onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- 489.32 --- België --- Vlaanderen --- flexibilisering --- politiek --- 612 --- Flexibilisering --- Hoger onderwijs --- onderwijs --- trajectbegeleiding --- 489 --- 451.3 --- 489.3 --- 373.6 --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Studenten --- Studentenbegeleiding --- Werkdruk --- 489.3 )* Organisatie hoger onderwijs --- 489.52 --- EVC --- hoger onderwijs (ler) --- studenten --- studentenbegeleiding --- werkdruk --- 489.5 --- 113871.jpg --- 120133.jpg --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Onderwijsvernieuwing --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Mobiliteit --- Diversiteit --- Levenslang leren --- Flexibiliteit --- Emigratie --- Onderwijs --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Het hele proces, van het opstellen van de vraag tot het verwerken van de antwoorden, wordt in vier fasen besproken : construeren, afnemen, verwerken en evalueren.
Evaluatietechnieken --- hoger onderwijs. --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- Hoger onderwijs --- Evaluatie --- Toetsen --- evaluatie --- toetsen --- hoger onderwijs --- didactiek --- Nederland --- 489.54 --- 489.4 --- hoger onderwijs - examens --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Tests Tests --- Evaluatie ; onderwijs --- Evaluatietechniek --- Toets
Choose an application
Facebook, Twitter, YouTube, een collegezaal vol gepiep, oplichtende schermpjes en gefocuste (of van de les afgeleide?) gebruikers. Zo ziet een volkomen normale lesomgeving eruit op het hedendaagse hbo. Als docent kun je je er aan storen of zelfs het gebruik ervan verbieden. Maar waarom niet de gadgets en software die studenten toch al graag gebruiken inzetten voor een nuttig doel ?Een goed idee, maar hoe dan ? Bereik ik als docent dan de leerdoelen die ik wil en moet bereiken ? Blijft het niet te veel een middel op zich, zonder een duidelijk onderwijskundig doel? Met deze vragen worstelen veel hbo-docenten.Dit boekje geeft antwoord op die vragen en is bedoeld voor docenten in het hoger onderwijs die nog meer willen aansluiten bij de belevingswereld van de moderne student. Een handige uitgave met veel praktische tips en uitwerkingen van lestoepassingen met sociale media.Bron : http://www.vangorcum.nl
Computer architecture. Operating systems --- HO (hoger onderwijs) --- leerdoelen --- Higher education --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- sociale media --- PXL-Central Office 2015 --- hoger onderwijs --- didactiek --- ICT --- Computerondersteunend onderwijs --- 489.4 --- facebook --- twitter --- youtube --- Réseaux informatiques Netwerken (Informatica) --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Sociale media --- Hoger onderwijs --- Didactiek --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Sociale communicatie --- Onderwijs --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Human resource management onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Hoger onderwijs didactiek --- 377.5 --- Hoger beroepsonderwijs. Niho --- 377.5 Hoger beroepsonderwijs. Niho --- Coaching Coaching --- 360 degrés 360 graden --- Coaching --- Hoger onderwijs --- 489.59 --- Didactic strategies --- competenties --- coaching --- HO (hoger onderwijs) --- Human resource management ; onderwijs --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Didactische werkvormen
Choose an application
Sinds de verschijning van de eerste druk van Toetsen in het hoger onderwijs in 2002 is er veel veranderd op toetsgebied. Door nieuwe doelen, eisen en onderwijsvormen in het hoger onderwijs moeten opleidingen nog meer aandacht besteden aan de wijze waarop studenten worden getoetst. Toetsen in het hoger onderwijs gaat in op alle actuele ontwikkelingen. In deze tweede herziene druk komen daarom niet alleen de gebruikelijke toetsen met de computer, overalltoetsen, toetsen met portfolio's en voortgangstoetsen aan de orde. Omdat scholieren steeds meer gebruikmaken van bronnen op internet, is er bijvoorbeeld een hoofdstuk toegevoegd over het opsporen van plagiaat. Daarnaast zijn er hoofdstukken toegevoegd over de EVC-procedure (Erkenning Verworven Competentie) en over de gevolgen van het toenemende aanbod van vraaggestuurd en competentiegericht onderwijs. Tot slot is de literatuur aan het einde van elk hoofdstuk geüpdatet en uitgebreid. Dit inspirerende boek geeft docenten antwoord op alle vragen die te maken hebben met de kwaliteitscriteria, de beoordeling, de wijze van nakijken en de zak/slaaggrens van toetsen. Door de praktische hulpmiddelen als antwoordmodellen, specificatietabellen en checklists is Toetsen in het hoger onderwijs onmisbaar voor de lespraktijk van docenten in het hbo.
Didactic evaluation --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- Competenties ; hoger onderwijs --- Toetsen (onderwijs) --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- Examens --- 371.26 --- 378.012 --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Examens Examens --- Tests Tests --- EVC (elders verworven competenties) --- competenties --- computers --- didactiek --- evaluatie --- hoger onderwijs --- overall-toets --- plagiaat --- portfolio's --- stage --- toetsen --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- 450.6 ) toetsen --- 489.59 --- hoger onderwijs : evaluatie (ler) --- toetsbeleid --- toetsen: hoger onderwijs --- Assessment --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs. --- Examens (hoger onderwijs) --- Evaluatietechnieken --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Gezondheidszorg 08 --- toetsconstructie --- portfolio --- competentiegericht onderwijs --- vraaggestuurd onderwijs --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs
Choose an application
Onderwijs en toetsen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. . Toetsen sluiten doorgaans een onderwijsperiode af. Toetsen maken echter ook deel uit van het onderwijsproces. Een toets kan studenten in staat stellen doelmatiger te leren. Indien toetsen op een zorgvuldige wijze in het onderwijs worden geconstrueerd, vormen ze een middel om het leerproces van studenten te sturen. Met andere woorden, toetsen moeten niet worden gezien, en behandeld, als iets losstaands van onderwijs, ze vormen een integraal onderdeel van het onderwijsproces. Zicht op toetsen volgt een groep docenten die voor de taak staat een toets te construeren die aansluit op het gegeven onderwijs. Iedere stap van het toetsconstructie proces wordt uitgebreid besproken. Het constructieproces begint met het formuleren van de eindtermen en eindigt met het versturen van de uitslag aan studenten en de opleiding. Alle stappen van het constructieproces worden op een uitputtende manier behandeld.Dit boek is bedoeld voor docenten in het hoger onderwijs die op een zorgvuldige manier een toets willen construeren. Het is geen theoretisch boek; voorkennis is nauwelijks vereist. Noodzakelijke termen worden op een duidelijke manier uitgelegd met steeds een link naar de onderwijspraktijk van alledag.. Henk van Berkel heeft vijfentwintig jaar ervaring als onderwijskundige in het hoger onderwijs en is als universiteit hoofddocent werkzaam bij de Universiteit Maastricht. Hij heeft zijn inspiratie voor de inhoud van dit boek gehaald uit de talloze workshops die hij heeft gegeven in het hoger onderwijs. Daardoor is hij bekend met de praktische problemen die docenten ervaren bij het toetsconstructieproces. De inhoud van het boek biedt de oplossingen. (Bron: covertekst)
Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Tests Tests --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- 37 --- 371.27 --- 373.6 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- Evaluatiegesprekken --- Examen --- Examens --- Examineren --- Feedback --- Normen --- Onderwijs --- Tests --- Vraagtechnieken --- Zelfevaluatie --- Evaluatietechnieken: hoger onderwijs --- Examens: hoger onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- hoger onderwijs --- s20110108.jpg --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 378 --- Evaluatie. --- Evaluation Evaluatie. --- Examens Examens. --- Hoger onderwijs. --- Tests Tests. --- Toetsen. --- Examens. --- (zie ook: Schoolrapporten). --- 371.21. --- 378.
Choose an application
Projectonderwijs is een vaste waarde in het hoger en universitair onderwijs, zowel om zelfsturend teamwerk te leren toepassen als om probleemoplossend te leren werken. Begeleiders van studenten moeten bij projectonderwijs echter over andere vaardigheden beschikken dan bij doceerwerkvormen.Dit handboek combineert een theoretisch kader voor projectonderwijs en voor het leren en werken in groep met een praktisch pakket van taken en vaardigheden die in projectonderwijs aan bod komen. De structuur van dit praktisch pakket is tweeledig; enerzijds de verschillende aspecten chronologisch behandeld: voorbereiden, oriënteren en plannen, taken en vaardigheden tijdens projectwerk, eindevaluatie en afronden van een project. Anderzijds maken de auteurs onderscheid tussen taak- en groepsaspecten. Zo vallen kennismaken, communiceren, feedback geven en ontvangen onder het groepsgerichte terwijl doelstellingen bepalen, taken verdelen, afspraken maken, plannen en evalueren bij taakgerichte aspecten behoren. Elk aspect wordt kort theoretisch toegelicht en de relevantie voor projectonderwijs wordt aangegeven. Daarnaast reiken de auteurs instrumenten, oefeningen en checklists aan die kunnen helpen om de verschillende aspecten voor projecten in het projectonderwijs op een goede manier te laten verlopen.
Lerarenopleiding --- Projectonderwijs --- Algemeen. --- Hoger onderwijs. --- Universitair onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- groepen --- projectonderwijs --- Didactics of higher education --- Social welfare methods --- higher education --- Didactic strategies --- didactiek --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Projectonderwijs ; hoger onderwijs --- 371.314.6 --- #PBIB:2001.4 --- Academic collection --- Apprentissage Leerproces --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Enseignement Onderwijs --- Groupes Groepen --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Projet (enseignement) Project (onderwijs) --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Projectonderwijs --- hoger onderwijs --- 454.21 --- 489.4 --- teamwork --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- cases --- groepswerk --- leren --- literatuuronderzoek --- oefeningen --- presentaties --- rapporten --- sociale pedagogiek --- universitair onderwijs --- 37 --- 371.3 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Universitair onderwijs --- leermethoden (gez) --- projectonderwijs (ler) --- 371.31 --- E100049.jpg --- Groepswerk --- Hoger onderwijs: projectonderwijs --- 371.314.6 Projectonderwijs --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leerprocessen --- Projectwerking --- Studiebegeleiding --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- Leerproces --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
leermethoden --- Didactics of higher education --- vroedkundige opleiding --- onderwijsvormen --- leerinhouden --- Didactic strategies --- 378 --- #GSDBP --- Didactique Didactiek --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- Enseignement Onderwijs --- 371.3 --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- 378.046.4
Listing 1 - 10 of 93 | << page >> |
Sort by
|